Aktualności
Uczennica klasy policyjnej zwyciężyła etap powiatowy w Lubuskim Konkursie Wiedzy o Prawie!
Bardzo miło nam poinformować, że Dominika Wiczkowska - uczennica kl. II LP Liceum Ogólnokształcącego z Edukacją Policyjną z Zespołu Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu zajęła I miejsce w powiecie żagańskim (zwyciężyła na szczeblu powiatowym) w Lubuskim Konkursie Wiedzy o Prawie. Organizatorem konkursu było Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Obywatelskiej CIVIS SUM. Patronat nad Konkursem objęła Lubuska Kurator Oświaty Pani Ewa Rawa.
Trzecia edycja Lubuskiego Konkursu Wiedzy o Prawie była szczególna. Konkurs po raz pierwszy odbył się w formie quizu online i został przeprowadzony w dniach 23-24 listopada 2021 r. Uczniowie klas policyjnych, którzy zgłosili się do konkursu, otrzymali odpowiedni link do strony internetowej z quizem. Następnie uczestnicy konkursu mieli 3 godziny na rozwiązanie pytań testowych i pytań otwartych dotyczących zagadnień prawnych oraz praw i wolności obywatelskich. Z naszej szkoły do konkursu zgłosiło się 9 uczniów z klas policyjnych.
W tym roku szkolnym Lubuski Konkurs Wiedzy o Prawie skierowany był do uczniów wszystkich klas szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych województwa lubuskiego oraz do uczniów klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej. Etap wojewódzki konkursu wygrała Weronika Ruchel z Zielonej Góry.
Sylwia Woroniec
Stypendyści Prezesa Rady Ministrów z ZSTiL w Żaganiu rok szkolny 2021/2022 roku
· Lidia Pachlińska 3 technik reklamy
· Grzegorz Marciniak technik mechatronik
· Nikola Wojtal 3 Liceum Ogólnokształcące
· Oliwia Burzyńska 3 Liceum Ogólnokształcące
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Wręczenie pamiątkowych dyplomów odbyło się w auli szkolnej 16 grudnia w obecności wychowawców klas i dyrekcji szkoły.
Projekt "Sfilmuj i zbadaj - nowoczesny i kreatywny sposób nauki fizyki" ...
W projekcie „Sfilmuj i zbadaj- nowoczesny i kreatywny sposób nauki fizyki” wzięli udział uczniowie klasy 3PR- reklama. Celem projektu było nauczyć się wykorzystywać smartfony oraz darmowy program tracker do badania i analizy ruchu ciał.
Program pozwala analizować ruch krzywoliniowy w dwóch wymiarach x i y, oblicza prędkość oraz przyspieszenie w poziomie i w pionie. Tracker umożliwia zbadanie np. czy kierowcy w twojej okolicy przestrzegają ograniczeń prędkości, z jakim przyspieszeniem rozpędzają się i hamują samochody. Kamera w telefonie wykonuje 30 zdjęć (klatek filmu) na sekundę. Film można potem oglądać klatka po klatce albo posłużyć się programem tracker, który na podstawie filmu automatycznie rysuje wykresy zależności położenia od czasu lub prędkości od czasu.
Film podsumowujący projekt przygotował Filip Pasik z klasy 3PT-teleinformatyk.
Link do filmu
https://drive.google.com/file/d/1uUv0ODFWlPWGEgwl7ae_gRl7w8R9-hVl/view?usp=sharing
Nauczyciel prowadzący Katarzyna Płaziak
Wystawa "Body World Vital" ...
Dnia 06.12.2021r. uczniowie klas 1LO i 1LP pod opieką wychowawców pojechali do Wrocławia na wystawę „Body World Vital”. Uczestnicy mieli możliwość poznania zmian zachodzących w ludzkim ciele – od poczęcia, poprzez okres niemowlęcy, dzieciństwo, dojrzałość, aż po jesień życia. Mogli zobaczyć jak wygląda prawdziwe ciało ludzkie odpowiednio zakonserwowane w procesie plastynacji. Dzięki polimerowi, który wypełnił tkanki ludzkie można było zobaczyć wypreparowane organy jak chociażby nerki, wątrobę czy płuca. Największe zainteresowanie wywołał wypreparowany układ pokarmowy oraz eksponaty prezentujące muskulaturę oraz szkielet człowieka w różnych konfiguracjach ruchowych.
DK, MK
1 grudnia Światowy Dzień Walki z AIDS ...
Od 1988 roku z inicjatywy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) 1-ego grudnia obchodzimy Światowy Dzień AIDS. Głównym jego celem jest zwrócenie uwagi na problem zakażeń HIV/AIDS oraz solidaryzowanie się z ludźmi dotkniętymi chorobą.
Symbolem solidarności z osobami żyjącymi z HIV i AIDS i ich bliskimi jest czerwona kokardka, nieodłączny element obchodów tego dnia. Obecność kokardki w sferze publicznej przypomina, że osoby żyjące z HIV są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa i powinny mieć możliwość życia i pracy w swoim środowisku, pamiętając równocześnie o obowiązku ochrony innych przed zakażeniem.
Codziennie w Polsce średnio 3 osoby dowiadują się o swoim zakażeniu.
W naszej szkole przygotowano wystawę prac uczniów o tematyce AIDS/ HIV oraz udostępniono ulotki i broszury informacyjne. Grupa uczniów z klasy 3 GP i 3 GL wzięła udział w wykładzie online przygotowanym przez Lubuski Departament Ochrony Zdrowia. Temat "HIV/AIDS – co każdy wiedzieć powinien" wygłosiła dr Joanna Dec-Pietrowska z Collegium Medicum Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Renata Mudrak
Nauczyciel na medal
Pan Zbigniew Wróblewski
Nauczyciel, którego lubią i cenią uczniowie oraz ich rodzice zdobył pierwsze miejsce w powiatowym plebiscycie edukacyjnym "Nauczyciel na medal" oraz zajął 7 miejsce w finale wojewódzkim.
Gratulujemy!!!
40 rocznica stanu wojennego
W dniu 13.12.2021 w ramach 40 rocznicy wprowadzenia stanu wojennego odbył się szkolny konkurs o stanie wojennym (1981-1983). Zwycięzcą została Nikola Wojtal, natomiast 2 miejsce zajął Danylo Arutiunov. Nagrodzeni otrzymali drobne upominki gry historyczne oraz dyplomy.
Aneta Hodowana
Katarzyna Faligowska-Śliwak
Zapal Światło Wolności – 13 grudnia 2021, godz. 19.30
W związku z przypadającą w tym roku 40. rocznicą ogłoszenia stanu wojennego Instytut Pamięci Narodowej zaprasza do udziału w kampanii społecznej „Ofiarom stanu wojennego. Zapal Światło Wolności” poprzez zapalenie 13 grudnia w oknie świecy i wyrażenie solidarności z ofiarami stanu wojennego.
https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/155843,Zapal-Swiatlo-Wolnosci-13-grudnia-2021-godz-1930.html
Trening kreatywności i innowacyjności ...
9 grudnia 2021r. w ramach projektu „Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Powiecie Żagańskim” uczniowie klas 3 technikum reklamy przeszli Trening kreatywności i innowacyjności.
Kurs miał na celu podniesienie kompetencji myślenia kreatywnego i innowacyjnych rozwiązań oraz przygotowania i otwartości do zmian. Każdy uczeń otrzymał kody dostępu do platformy szkoleniowej na której miał dostęp filmów poszerzających jego wiedzę z tego tematu.
Po zakończonym szkoleniu każdy uczeń technikum reklamy otrzymał certyfikat.
Zaświadczenia o uczestnictwie w warsztatach organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik rozdane ...
Uczniowie klasy 3PL brali udział w warsztatach online organizowanych w ramach programu edukacyjnego „Przyszłość jest dziś”. Realizowanego wspólnie przez Państwowy Instytut Badawczy NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) i Centrum Nauki Kopernik, w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”. Warsztaty prowadzone były przez trenerów z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Na początku uczestnicy warsztatów zostali zapoznani z przykładami zastosowania sztucznej inteligencji. Uczniowie dowiedzieli się czym jest chatbot - program komputerowy, który wchodzi w interakcje z użytkownikiem za pomocą naturalnego (ludzkiego) języka. Najbardziej podstawowe funkcje chatbota można sobie wyobrazić jako zestawy pytań z zamkniętą listą odpowiedzi. Użytkownik rozmawiając z botem, wybiera co chce zrobić na danym etapie i bot dostosowuje kierunek rozmowy do wyborów użytkownika.
Uczestnicy oceniali szanse i zagrożenia idące z rozwojem sztucznej inteligencji. Następnie mieli przedstawić swoje wyobrażenie o szkole przyszłości, za pomocą programu Autodraw (https://www.autodraw.com/), czyli szybkiego rysowania dla każdego, wykorzystującego uczenie maszynowe do rozpoznawania kształtów rysowanych przez użytkownika i możliwości zastąpienia kształtu gotowym rysunkiem przedmiotu.
Wkrótce po tym został zaprezentowany film dokumentalny o chińskiej szkole wykorzystującej sztuczną technologię w nauczaniu. Po obejrzeniu dokumentu, uczestnicy podzieleni zostali na dwie grupy, z których jedna miała za zadanie przedstawić zalety zastosowania tego typu sztucznej inteligencji w szkole a druga wady. Panel dyskusyjny odbył się przy pomocy cyfrowej tablicy interaktywnej - Jamboard. Na koniec członkowie mieli ponownie zreflektować się nad szansami i zagrożeniami jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja.
Podium dla Technikum Reklamy
Wojewódzki konkurs na najciekawszy plakat z zakresu profilaktyki stresu „Wyraź swoje emocje” – rozstrzygnięty
Zakres tematyczny konkursu obejmował źródła stresu, jego skutki na nasze życie i zdrowie oraz sposoby radzenia sobie z nim.
Przy ocenie prac brano pod uwagę zgodność treści pracy z tematyką konkursu, kreatywność, estetykę i samodzielność jej wykonania.
Z pośród 49 prac, które spełniały wymogi regulaminu konkursu Komisja Konkursowa przyznała po dwa pierwsze, drugie i trzecie miejsca oraz trzy wyróżnienia.
Uczniowie Technikum Reklamy ZSTiL w Żaganiu zdobyli całe podium
I miejsce - Anna Specylak z klasy 3 Technikum Reklamy
II miejsce - Patrycja Szpyrka z klasy 1 Technikum Reklamy
III miejsce - Lidia Pachlińska z klasy 3 Technikum Reklamy
Wyróżnienia:
Amelia Grzelak z klasy 3 technikum reklamy
Karolina Pinkosz z klasy 3 technikum reklamy
Serdecznie gratulujemy laureatom i wyróżnionym oraz dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu.
Konkurs recytatorski poświęcony poezji K. K. Baczyńskiego ...
26 listopada odbył się w szkole konkurs poświęcony poezji przedstawiciela pokolenia Kolumbów – Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Gdyby Baczyński żył, w tym roku świętowałby swoje 100 urodziny. Poeta, którego geniusz porównywano z twórczością Juliusza Słowackiego - zginął jednak w wieku zaledwie 23 lat, w czwartym dniu powstania warszawskiego – 4.08. 1944 r.
Do konkursu przystąpiło 8 osób, co świadczy o tym, jak wielkim wyzwaniem dla młodzieży jest mierzenie się z trudną materią poezji. Komisja konkursowa w składzie: J. Koźmińska, M. Ponikowska-Knap oraz J. Tomkiewicz – postanowiła przyznać wyróżnienie uczennicy kl. 1 EK – Julii Zawadzkiej, która recytowała wiersz pt. „Pioseneczka”. Zwyciężczynią konkursu została natomiast Izabela Zakrawacz, uczennica klasy 3 PR, która zaprezentowała utwór „Biała magia”.
Podczas zmagań z recytacją ogłoszono również wyniki konkursu na plastyczną interpretację utworu K. K. Baczyńskiego. Prace uczniów, biorących udział w tym konkursie, można było podziwiać w ramach wystawy na pierwszym piętrze szkoły. Wyróżnienie w tym konkursie przypadło w udziale Julii Wróblewskiej z kl. 3 GL oraz Grzegorzowi Marciniakowi z kl. 3 PM za plakat do wiersza „Ars Poetica”. Pierwsze miejsce zdobył natomiast uczeń kl. 3 GL – Jakub Olejnik za plastyczną interpretację utworu „Elegia o chłopcu polskim”.
Wszystkim zwycięzcom obu konkursów jeszcze raz serdecznie gratulujemy!
Policjanci z pasją – spotkanie ze st. sierż. Arkadiuszem Szlachetko ...
Uczniowie kl. III PP i kl. III GP uczestniczyli w spotkaniu ze st. sierż. Arkadiuszem Szlachetko z Komendy Powiatowej Policji w Żaganiu. Tematem spotkania z młodzieżą klas policyjnych była historia Policji Państwowej w okresie XX-lecia międzywojennego, a także losy policjantów w czasie II wojny światowej i losy policjantów - ofiar Zbrodni Katyńskiej. Żagański policjant opowiedział również tragiczną historię swojej prababci, która w czasie II wojny światowej została aresztowana przez gestapo i zginęła w obozie koncentracyjnym Ravensbruck. Podczas spotkania uczniowie mogli obejrzeć autentyczne dokumenty – pamiątki związane z więźniarkami obozu koncentracyjnego Ravensbruck.
St. sierż. Arkadiusz Szlachetko, z którym spotkali się uczniowie klas policyjnych od lat działa na rzecz upamiętniania Polskich Ofiar II Wojny Światowej. Jest autorem wystawy „Dzielne Kobiety z Neubrandenburga”, która była prezentowana w wielu muzeach na terenie Polski. Ponadto jest inicjatorem budowy miejsca pamięci w Niegosławicach poświęconego polskim bohaterom oraz upamiętnienia miejsca zbiorowej mogiły kobiet więźniarek obozu koncentracyjnego Ravensbruck w Neubrandenburgu. W styczniu 2020 roku st. sierż. Arkadiusz Szlachetko został laureatem Plebiscytu Człowiek Roku, organizowanego przez Gazetę Lubuską. Kapituła plebiscytu uznała, że taki rodzaj patriotyzmu przejawiający się w działaniach żagańskiego policjanta, zasługuje na "wyróżnienie ze wszech miar”.
Opracowała Sylwia Woroniec
Praktyki zawodowe mechaników i mechatroników w Hiszpanii ..
Dzięki finansowemu wsparciu Unii Europejskiej kolejna grupa 16 uczniów technikum mechanicznego i mechatronicznego w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu podniosła swoje umiejętności zawodowe, językowe i społeczne. Udział w dwutygodniowych praktykach zawodowych w Maladze możliwy był dzięki programowi Erasmus+, który nasza szkoła promuje od roku 2018.
Zanim uczniowie udali się do Hiszpanii musieli przejść przez proces rekrutacji, czyli wykazać się komunikatywną znajomością języka angielskiego oraz dobrymi ocenami z przedmiotów zawodowych. Następnym etapem było przygotowanie językowo-kulturowe oraz pedagogiczne. Zajęcia z języka angielskiego i hiszpańskiego odbywały się do późnych godzin popołudniowych. Przed samym wyjazdem uczniowie wzięli udział w szkoleniu BHP, warsztatach kulturowych oraz warsztatach z pedagogiem szkolnym. Na tym etapie grupa była już w kontakcie z koordynatorem naszego partnera, firmą euroMind.
W Maladze uczestników naszego projektu przywitała piękna, słoneczna pogoda. Po niedzielnym zwiedzaniu, nasi uczniowie zabrali się do pracy w firmie3D Zings Additive Tech S.L, która przeszkoliła naszych uczniów w dziedzinie projektowania i druku 3D. Po praktykach nasi uczniowie kontynuowali naukę języka hiszpańskiego. Najbardziej podobała im się lekcja w terenie, gdzie musieli nawiązać kontakt i uzyskać informacje w języku hiszpańskim. W czasie pobytu nasza grupa poznała Malagę, jak własną kieszeń, a także zwiedziła stolicę Andaluzji, Sewillę.
Oto niektóre opinie uczestników projektu:
"Było to bardzo przyjemne przeżycie z uwagi na to że znajdujesz się w innym kraju przez co środowisko też jest inne. Poznajesz nowych ludzi, kulturę oraz język i to jak dla mnie było najważniejszym aspektem tego kursu.”
"To był dla mnie zaszczyt”
"To bardzo fajny projekt, dużo można się nauczyć, polecam”
Jesteśmy dumni z naszych uczniów, ponieważ zainwestowali swój czas, wykazali się zaangażowaniem i motywacją, aby rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Będziemy kontynuować współpracę z naszym partnerem. Widzimy, że rezultaty projektu są długofalowe. Uczniowie są bardziej aktywni, wielu z nich kontynuuje naukę języka hiszpańskiego. Nasi absolwenci podejmują dalszą naukę na studiach i nie boją się nowych wyzwań. Koordynatorem projektu jest Pani Aleksandra Gałązka nauczyciel języka angielskiego.
Zbigniew Stebelski
Dyrektor szkoły
Spotkanie ze służbą więzienną ...
W środę 24 listopada 2021 w Sali Inter Żagańskiego Pałacu Kultury klasy 3 PP i 3 PL wzięły udział w spotkaniu z przedstawicielami służby więziennej. Więziennicy zachęcali maturzystów do pracy w zakładach karnych, a także podjęcia studiów w Szkole Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości. Oferowali dobrą płacę, dopłaty do mieszkań i stabilne zatrudnienie. Do podjęcia studiów młodych ludzi zachęcała major Ewa Saganowska, rzeczniczka prasowa uczelni.
DK, AZ
Uczniowie i nauczyciele ZSTiL wezmą udział w warsztatach organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK
Grupa uczniów klasy 3PL (liderem był Dawid Płowenc) wzieła udział w konkursie, w którym należało odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego to właśnie Wy powinniście wziąć udział w warsztacie dialogowym online pt. Nasz wpływ na rozwój sztucznej inteligencji. Czego uczymy maszyny?”. Ze względu na ogólnopolskie bardzo duże zainteresowanie konkursem (ogłoszone na portalu https://www.gov.pl/web/epolakpotrafi/wygraj-warsztaty-i-wejdz-w-swiat-sztucznej-inteligencji), postanowiono zorganizować dodatkowe warsztaty, na które zaproszono uczniów naszej szkoły. Warsztaty prowadzą trenerzy z Centrum Nauki Kopernik.
Warsztaty online organizowane są w ramach programu edukacyjnego „Przyszłość jest dziś”. Realizują go wspólnie Państwowy Instytut Badawczy NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) i Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”. Spotkania są kierowane do uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych.
Program edukacyjny „Przyszłość jest dziś” towarzyszy nowej wystawie warszawskiego Centrum Nauki Kopernik. 25 listopada 2021 r. planowane jest otwarcie jej pierwszego modułu - „Cyfrowy mózg?”. Ta część ekspozycji będzie poświęcona technologiom cyfrowym, a jednym z jej głównych tematów będzie zaufanie do algorytmów i sztucznej inteligencji. Znajdą się na niej m.in. eksponaty dotyczące Blockchain, Intenetu Rzeczy i 5G.
Nauczyciel prowadzący Katarzyna Płaziak
WYCIECZKA DO MUZEUM ETNOGRAFICZNEGO ...
8 listopada 2021r. klasa 1 technikum reklamy pojechała do Muzeum Etnograficznego w Ochli jedynej instytucji muzealnej typu skansenowskiego w środkowej części polsko – niemieckiego pogranicza, prezentującej całokształt kultury ludowej.
Celem wycieczki było przybliżenie wiedzy o dawnych obyczajach i tradycjach, historii i kulturze regionu.
Młodzież miała okazję oglądać rożne typy architektury ludowej: czterech sąsiadujących ze sobą regionów etnograficznych: Zachodniej wielkopolski, Dolnego Śląska, Wschodnich Łużyc i obszaru środkowo – lubuskiego.
Klasa brała udział w interaktywnej lekcji „Co kto jada, takie zdrowie posiada” oraz zapoznała się z obróbką lnu „Od ziarenka do płócienka”.
Naszą wycieczkę uatrakcyjniło ognisko. W przyjemnej atmosferze skansenu pieczone kiełbaski wszystkim smakowały.
Wycieczka była bardzo udana
XLVI OLIPIADA WIEDZY TECHNICZNEJ ...
W dniu 22 października br. w ZSTiL na warsztatach szkolnych odbyły się eliminacje do XLVI Olimpiady Wiedzy Technicznej.
Adresatem Olimpiady są uczniowie szkół ponadgimnazjalnych interesujący się tematyką związaną z ogólnie pojętą techniką, zjawiskami fizycznymi i opisem matematycznym tych zjawisk umożliwiającym analizę działania urządzeń technicznych oraz ich projektowanie.
Głównym celem OWT jest rozbudzenie i rozwijanie wśród uczniów zainteresowania zagadnieniami technicznym, rozwijania nabytych w szkole umiejętności technicznych oraz samokształcenie potrzebne do zdobycia odpowiednich umiejętności i uzyskania kompetencji specjalistyczno-technicznych.
Udział w rywalizacji wzięło 13 uczniów z klas II, III i IV w zawodzie technik mechatronik:
Uczniowie rozwiązywali test w trybie on-line na konkursowej platformie internetowej.
Test podzielony został na dwie części:
• I cześć to 15 pytań zamkniętych
• II część to 6 zadań z których należało wybrać 3 i podać wynik.
Najlepszymi w grupie elektryczno - elektronicznej byli:
• Adam Matysiak z klasy IIIGM
• Nikolas Latała z klasy IVME.
Uczniom nie wiele zabrakło aby awansować do drugiego etapu olimpiady.
Wszystkim uczestnikom gratuluję!!!
Etap szkolny olimpiady przeprowadziła: Agnieszka Pisarczyk
XXIV Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej "EUROELEKTRA" ...
5 listopada 2021 roku w ZSTiL na warsztatach szkolnych zostały przeprowadzone zawody I stopnia XXIV Olimpiady Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej "EUROELEKTRA" w grupie tematycznej elektrycznej.
Celem Olimpiady jest: podnoszenie poziomu kształcenia zawodowego, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań technicznych uczniów, upowszechnianie wzorców etyki zawodowej, kultury technicznej i racjonalnego użytkowania energii elektrycznej, współzawodnictwo uczniów z różnych szkół oraz nawiązywanie współpracy między szkołami i wyższymi uczelniami.
W olimpiadzie uczestniczyło 16 uczniów z klas II, III i IV w zawodzie technik mechatronik.
Podczas zawodów uczniowie udzielali odpowiedzi na 16 zadań testowych w trybie on-line na konkursowej platformie internetowej.
Na oficjalne wyniki wciąż czekamy!
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!!!
Etap szkolny olimpiady przeprowadziła Agnieszka Pisarczyk
Wyniki etapu szkolnego II Olimpiady Wiedzy o Prawach Ucznia ...
Po analizie protokołów z etapu szkolnego Olimpiady Wiedzy o Prawach Ucznia (rok szkolny 2021/2022) stwierdza się, co następuje: do etapu szkolnego 78 szkół zgłosiło 535 osób. Ostatecznie wzięło w nim jednak udział 428 osób reprezentujących 72 szkoły.
W ZSTiL Żagań udział w Olimpiadzie wzięło 20 osób. Osoby, które awansowały do kolejnego etapu wojewódzkiego to:
1. Damian Broniewski (33 miejsce- 20 pkt- I miejsce w województwie lubuskim).
2. Krzysztof Wołczek (54 miejsce- 17 pkt)
3. Oliwia Burzyńska (62 miejsce- 16 pkt)
4. Wiktoria Ciechoń (63 miejsce- 16 pkt)
5. Naomi Zwierz (81 miejsce- 15 pkt)
6. Jakub Sarańczak (82 miejsce- 15 pkt)
7. Jakub Antosz (83 miejsce- 15 pkt)
8. Laura Wójcikowska (84 miejsce- 15 pkt)
9. Jędrzej Szydzik (85 miejsce- 15 pkt)
II etap (etap wojewódzki) polega na sporządzeniu albo pracy pisemnej, albo materiału wideo na temat: „Jak powinna wyglądać szkoła, która respektuje prawa osób uczących się?”. Termin na przesłanie pracy to 17 grudnia br., a wszelkie szczegóły techniczne są zawarte w Regulaminie: http://prawaucznia.pl/olimpiada-202122/regulamin-olimpiady.pdf
Katarzyna Faligowska-Śliwak
Wyniki konkursu fizyka w obiektywie.
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w konkursie fizycznym. Prace konkursowe, polegały na wykonaniu fotografii własnego autorstwa, przedstawiające dowolnie wybrane zjawisko fizyczne. Zjawiska te można było zaczerpnąć z otaczającej przyrody lub wywołać w przeprowadzonym eksperymencie. Poniżej prezentacja prac wraz z wynikami: